Wednesday, September 1, 2010

film photography

    -gambar sumber dari pakcik google


Kenapa film photography..???

Bagi aku film ni byk kelebihan dier berbanding digital dan ade kelebihan digital yang film xder.
Contoh list kelebihan film yg telah di rencanakan oleh penguna film.(digital ade kelebihan dier tp aku x nk tulis)

1. kualiti print out
2.kualiti pembuatan kamera film itu sendiri
3.Grain yang terbapat pada film terutamanya untuk B&W film mgg terlawan oleh digital
4.semasa kite load film dalam kemara film. sebenarya masa tu dah gamble sbb x tahu samada film tu jadi ke x.. dengan digital, kita tidak akan pernah kalah, tapi juga TIDAK akan pernah menang.

Bagi aku feel tu lebih kt film walaupun org cakap susah pakai film.. tp yang susah tu la feel dier.. kite akan jadi lebih appreciate dan hasil kite dan excited nk tgk hasilnya, tu yang bagi feel yang teramat best... stim siot.. ahahahaha..bengong la.Dan mende ni mgg dh byk org dok bahas kat mane2 forum. sampai jadi panas  berasap forum tuh. Jadi aku x nk panaskan blog aku nih. pendek kata tepuk dada tanye selera dan selera aku lebih kepapa film.walaupn aku ade jugak digital  hehehehehe.. i love film and long life film hehehe..

4 comments:

  1. ganaz khaidir lenie... semakin maju letok ler widget bleh chatt kat tepi blog baru kelah g

    ReplyDelete
  2. Khaidir tamboh g post2 terbaru baru besh hehehe...

    ReplyDelete
  3. atas permintaan peminat setia.. okeyyy... hehehhee

    ReplyDelete